FML a organizat o nouă pichetare a Ministerului Transporturilor.
Motivele protestelor:
- Situația conflictuală dintre CFR Marfă și Compania Națională CFR SA – împingerea operatorului național de transport feroviar de marfă către faliment sau, mai grav, către dizolvare;
- Situația dezastruoasă a sistemului feroviar cu impact asupra condițiilor de muncă și a salarizării;
- Adoptarea Statutului Personalului Feroviar – proiect de lege care actualmente stagnează în Camera Deputaților.
În urma celor două pichetări ale Federației Mecanicilor de Locomotivă la Ministerului Transporurilor, ministrul Lucian Șova s-a întâlnit astăzi cu reprezentanții federației.
A fost abordat conflictul dintre CFR SA și CFR Marfă, precum și problemele generale înaintate de-a lungul timpului, în repetate rânduri, ministerului.
Singura promisiune fermă a ministrului transporturilor a fost că pe mandatul domniei sale CFR Marfă nu va fi pusă în situația de a-și înceta activitatea și că se caută în continuare soluții pentru recuperarea datoriei pe care CFR Marfă o are către CFR SA, fără a afecta activitatea operatorului național de transport feroviar de marfă.
Cu privira la Statutul Personalulu Feroviar, ministrul Șova a afirmat că proiectul de act normativ va fi promovat după adoptarea noii legi a pensiilor, astfel încât Statutul să fie în concordanță cu aceasta.
FML a organizat a doua pichetare a Ministerului Transporturilor, protestând față de lipsa de interes a factorilor de decizie față de problemele societăților feroviare.
Motivele protestului:
- Situația conflictuală dintre CFR Marfă și Compania Națională CFR SA – împingerea operatorului național de transport feroviar de marfă către faliment sau, mai grav, către dizolvare;
- Situația dezastruoasă a sistemului feroviar cu impact asupra condițiilor de muncă și a salarizării;
- Adoptarea Statutului Personalului Feroviar – proiect de lege care actualmente stagnează în Camera Deputaților.
FML a pichetat astăzi sediul Ministerului Transporturilor între orele 10.00-12.00.
Principalele revendicări:
- Situația conflictuală dintre CFR Marfă și Compania Națională CFR SA – împingerea operatorului național de transport feroviar de marfă către faliment sau, mai grav, către dizolvare;
- Situația dezastruoasă a sistemului feroviar cu impact asupra condițiilor de muncă și a salarizării;
- Adoptarea Statutului Personalului Feroviar – proiect de lege care actualmente stagnează în Camera Deputaților.
Piaţa de transport feroviar de călători din România va deveni concurenţială într-o manieră mult mai adâncă decât până acum, odată cu intrarea în vigoare a Pachetului 4 Feroviar, în 2019, iar posibila intrare pe această piaţă a unor operatori occidentali de anvergură ai unor state vestice - care beneficiază de susţineri puternice naţionale la nivel guvernamental şi comunitar - ar putea duce la scoaterea de pe piaţă a "celor mici" sau a celor de stat nesusţinuţi la nivel politic de către Bucureşti, atrage atenţia, într-o analiză de specialitate, Viorel Lucaci, inspector de stat la Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română (ASFR).
Potrivit acestuia, investiţiile masive în parcul de vehicule feroviare ale companiei CFR Călători sunt imperios necesare, chiar urgente.