Site Redactor

Printr-o adresă înaintată la CFR Marfă, FML a solicitat încă o dată plata orelor suplimentare care nu au fost compenste cu timp liber.

 

Conducerea CFR Marfă a afirmat că în cursul zilei de astăzi se va face finanțarea în vederea achitării unui procent de 20% din soldul de ore suplimentare ale anului 2017, urmând ca în perioada următoare, în funcție de situația financiară și a lichidităților să se ia în calcul plata integrală a orelor suplimentare neonorate.

 

 

 

SOCIETATII NATIONALE DE TRANSPORT FEROVIAR DE MARFA

 “CFR Marfa” SA

 

Domnului Director General, Marinică Voicu

 

 

 

Ştiinţă: Director Departament Vanzari Trafic, Laurențiu Georgescu

Director Departament Economic Financiar, Aida Hanganu

Director Locomotive, Adrian Taban

Manager RU, Adrian Gheorghita

 

La SNTFM CFR Marfă se înregistrează în continuare un număr foarte mare de ore suplimentare neplătite în termenul legal, în special la funcția mecanic de locomotivă. Am mai intervenit în vederea achitării contravalorii orelor suplimentare către salariații societății, în urma acestor intervenții, fiind plătite foarte putine ore suplimentare.

Cu toate acestea, datorită faptului că în permanență se muncește peste norma lunară din cauza deficitului de personal, la ora actuală societatea are, la data de 30.09.2018, un număr de peste 350000 ore suplimentare neplătite numai la personalul de locomotiva (mecanic si mecanic ajutor).

Atragem atenția că la ora actuală societatea încalcă prevederile Codului Muncii referitoare la numărul maxim de ore suplimentare pe care le poate efectua un salariat într-o lună, precum și prevederile aceleiași legi care obligă angajatorul să plătească orele suplimentare pe care nu le poate compensa cu timp liber.

Starea de nemulțumire a salariaților din cauza neplății orelor suplimentare conform Codului Muncii este îngrijorătoare și este accentuată de epuizarea fizică datorată lucrului sistematic peste program.

În cazul în care nu se iau urgent măsuri de plata a orelor suplimentare, personalul de locomotivă este hotărît ca, în momentul în care își realizează norma lunară, să nu mai accepte munca suplimentară. Există astfel riscul ca CFR Marfă să nu mai poată să își onoreze obligațiile de transport și, în acest fel, să piardă o parte din clienți.

De asemenea, salariații iau în considerare posibilitatea de a da în judecată societatea în vederea recuperării orelor suplimentare neplătite (a se vedea cazurile de pe Galați si Brasov), acest lucru va obliga CFR Marfă să angajeze cheltuieli suplimentare cu procesele în instanțe, respectiv cu executorii.

Având în vedere cele arătate, vă solicităm de urgență să dispuneți în cel mai scurt timp plata orelor suplimentare mai vechi de 60 de zile si in special cele realizate în cursul anului 2017, în vederea respectarii Codului Muncii si a Contractului Colectiv de Munca, respectiv a diminuării soldului de ore suplimentare, asigurându-se un climat de liniște socială în rândurile personalului de locomotivă.

De asemenea, solicităm de urgență reanalizarea normării posturilor de mecanic, considerăm că sunt insuficient normate, în special pe Sucursala Moldova – CZM Galați si Sucursala Muntenia-Dobrogea – CZM București precum si ocuparea vacantelor prin angajari, astfel creând premisele diminuarii numarului de ore suplimentare.

Cu stimă,

Președinte AFTF,

Iulică Măntescu