În ședința de Guvern din 3 decembrie a fost aprobată rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli la CFR Căălători
În așteptarea aprobării rectificării BVC pe anul 2015 la Compania Națională CFR SA, părțile au hotărît încheierea unui nou acord, conform prevederilor Legii 62/2011. În acord a fost prevăzută acordarea unei prime de sfîrșit de an în valoare de 750 de le brut, precum și un tichet de masă pe zi lucrătoare și salariat. Acordul este valabil pînă în data de 22 decembrie.
Către: Publicaţia ZIUA NEWS
În atenţia:
Domnului Petre Niţeanu (redactor şef)
Domnului Bogdan Comaroni (redactor – şef adjunct)
Domnului Ion Teleanu (redactor)
Vă rugăm să publicați următorul drept la replică, referitor la articolul apărut în ediția electronică a publicației Ziua News, în data de 10 septembrie 2015, ora 9:55, sub semnătura domnului Ion Teleanu, intitulat “Chermeză sindicală la Snagov, decontată de Ministerul Transporturilor”.
Articolul, având la bază pe o serie de informații false, aduce grave prejudicii partenerilor sociali din calea ferată, respectiv sindicatelor și societăților CFR SA, CFR Călători SA și CFR Marfă SA, prezentând, în mod evident tendențios, o ședință de lucru desfășurată în București, la sediul Ministerului Transporturilor, ca pe o “chermeză sindicală” cu iz electoral.
Pentru corecta informare a cititorilor dumneavoastră, vă comunicăm că la întâlnirea la care face referire articolul, au participat, sub medierea Mininsterului Transporturilor, reprezentanți ai sindicatelor reprezentative din sistemul feroviar, conducerea celor trei societăți de cale ferată și un reprezentant al Ministerului Finanțelor, scopul fiind identificarea posibilităților de creștere a salariilor în condițiile legislației restrictive actuale. La ședință, din partea sindicatelor, au fost invitați, (nicidecum forțați să participe), câte 2-3 reprezentanți ai fiecărei organizații reprezentative în timp ce în articol se afirmă, fals, că au fost obligați să participe toți liderii din București și din țară.
Directorii economici ai societăților au afirmat că nu poate fi acordată nici o creștere salarială, în timp ce reprezentantul Ministerului Finanțelor a indicat că se poate lua în calcul cel puțin procentul inflației și se pot face demersuri pentru creșterea numărului de personal, astfel încât să nu se mai facă ore suplimentare. Totodată, există posibilitatea creșterii fondului de salarii, proporțional cu majorarea productivității muncii, precum și reducerea profiturilor prevăzute în bugetele de venituri și cheltuieli ale societăților.
A fost programată o nouă ședință în data de 15 septembrie 2015, dată la care societățile vor prezenta o simulare a posibilităților de creștere salarială, conform sugestiilor reprezentantului Ministerului Finanțelor.
Atitudinea anti-sindicală a domnului Ion Teleanu este notorie, insă considerăm că, fiind un profesionist pe tărâmul jurnalismului, avea datoria să se informeze corect înainte de publicarea articolului, inclusiv de la cei pe care îi denigrează.
Pentru orice informație cu privire la subiect, vă stăm cu plăcere la dispoziție.
Cu stimă,
Președinte FML,
Iulică MĂNTESCU
În urma nenumăratelor discuții și purtate de FML, pe parcursul ultimilor 8 ani, cu autoritățile din domeniul feroviar, implementarea Directivei Europene nr. 59/2007 a fost finalizată prin publicarea în Monitorul Oficial a Ordinului Ministerului Transporturilor nr. 615/2015.
Ordinul reglementează procedura pentru obținerea permisului de mecanic de locomotivă și a certificatelor complementare. Mecanicii de locomotivă vor avea, în confirmitate cu prevederile directivei, un permis de mecanic de locomotivă unic însoțit de certificate complementare pe tipuri de material rulant și infrastructură.
Ordinul poate fi descărcat de aici: OMT 615/2015.
Cu privire la solicitarea de aplicare a prevederilor OUG 36/2013 la CFR IRLU, Ministerul Finanțelor a răspuns că nu are atribuții în modificarea actelor normative necesare iar Ministerul Transporturilor a afirmat că va informa în măsura în care vor fi finalizate demersurile de modificare a actelor normative.