Site Redactor

COMISIEI DE DIALIG SOCIAL A

MINISTERULUI TRANSPORTURILOR

 

Punct de vedere

al reprezentantilor Confederatiilor Sindicale CNS Cartel ALFA, BNS, CNSLR – Fratia si Meridian asupra dezbaterii proiectelor de cate normative, initiate de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) in Comisia de Dialog Social din 31 ianuarie 2013.

Referitor la Proiectul de Ordonanta a Guvernului privind unele masuri de reorganizare a retelei sanitare proprii a Ministerului Transporturilor va solicitam retragerea proiectului publicat pe site in 23.01.2013 si analiza elaborata a impactului social, financiar, functional si in special a legislatiei interne si europene existente.

 

Astfel vom constata:

 

  • Inexistenta unui studio economico-financiar care sa “evite dezechilibrele financiare”;
  • Inexistenta unui studiu de impact asupra alternativelor impuse de cadrul juridic unitar functionarii activitatilor de asistenta medicala si psihologica de specialitate pentru persoanalul cu atributii de siguranta circulatieisi si navigatiei, cat si pentru asistenta medicala curenta acordata intregului personal din transporturi, membrilor de familie si pensionarilor;
  • Nesocotirea grava a oricaror considerente severe de ordin juridic care fac practice imposibil transferul unitatilor spitalicesti si a ambulatoriilor de specialitate.
  • Ex.: Directiva 2004/49/CE a Parlamentului European;
  • Directiva 2007/59/CE a Parlamentului European;
  • Legea nr. 773/2001 care modifica si completeaza OUG nr. 41/1998;
  • Ordonanta nr. 27/2011 privind transporturile rutiere;
  • Ordinul MLPTL nr. 447/2003;
  • Deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei: nr. 5/16 ianuarie 2001,
  • nr. 117/24 aprilie 2001, nr. 304/8 noiembrie 2001.
  • Inexistenta argumentatiilor solide care sa faca posibila desfiintarea CAS, unitate care functioneaza in coordonarea MTI, prin predarea patrimoniului care se transfera inclusiv altor CAS aflate in coordonarea Ministerului Apararii, Ministerului Justitiei sau CAS a Municipiului Bucuresti.
  • Transferul unor unitati spitalicesti care deruleaza prin contracte ferme, fonduri europene pe diverse proiecte.

Contemporani cu haosul organizat din sistemul de sanatate aflat in subordinea Ministerului Sanatatii, consideram ca orice demers al Ministerului Transporturilor de transfer al spitalelor universitare (13 din cele 15 existente), a anbulatoriilor de specialitate, a laboratoarelor psihologice, precum si desfiintarea Casei de Sanatate a MTCT, infiintata prin OUG nr. 41/1998 constituie un atentat la demnitatea personalului cu atributii de siguranta circulatiei din transporturi, a membrilor de familie, precum si a pensionarilor.

Avizam NEGATIV incercarea de dereglementare si instrainare a retelei sanitare proprii, precum si desfiintarea Casei de Sanatate a salariatilor din Transporturi.