Site Redactor

În perioada 25-26 aprilie au avut loc, la Sinaia, lucrările celui de al VI-lea congres al FML. Evenimentul a fost onorat de invitați din domeniul sindical și feroviar, respectiv presedintele CNS Cartel Alfa, Bogdan Iuliu Hossu, vicepresedintele CNS Cartel Alfa, Liviu Apostoiu, presedintele Federației „ELCATEL” , Ionel Socaciu, presedintele Federației "Drum de Fier", Florin Dobrescu, presedintele Federației M/C, Gheorghe Frățică, presedintele FSTFR, Rodrigo Gabriel Maxim, consilierul SNTFC CFR Călători, Doru Gavriș, directorul tehnic SNTFM CFR Marfa, Ionel Constantinescu, directorul ASFR, Marian-Mihail Calin și directorul general CENAFER, Dionisie Ardelean.

După cuvântul invitaților și prezentarea rapoartelor privind activitatea din ultimii patru ani, delegații congresului au aprobat o serie de modificări ale statutului federației.

Congresul a ales conducerea federației pentu următorul mandat astfel: în funcția de președinte a fost ales dl. Iulică Măntescu, în funcția de vicepreședinte marfă a fost ales dl. Gigi Bobolicu, în funcția de vicepreședinte călători a fost ales dl. Gheorghe Chiriță, în funcția de vicepreședinte material rulant a fost aleasă d-na Maria-Daniela Ciceo și în funcția de secretar general a fost ales dl. Radmilo Felix. Congresul a validat cei opt lideri regionali: Cristian Rufă, lider regional Bucureşti, Ilarian Remus Dan, lider regional Craiova, Ioan Boloş, lider regional Timişoara, Cristian Dafin Suciu, lider regional Cluj, Aurel Teodor Lung, lider regional Braşov, Costel Cosulianu, lider regional Iaşi, Octavian Serban, lider regional Galaţi și Vasile Vlad, lider regional Constanţa.

Federația Mecanicilor de Locomotivă din România și-a stabilit strategia generală pentru următorii patru ani, adoptând o serie de șapte rezoluții:

  • FML va milita activ pentru aducerea de noi membri in randurile federatiei prin afilierea de noi Sindicate si prin demararea demersurilor de fuziune cu FSTFR si alte organizatii sindicale.
  • FML va incerca sa impiedice privatizarea operatorului national de transport feroviar de marfa CFR Marfa SA.
  • FML va lupta pentru recastigarea drepturilor din contractele colective de munca, pierdute de salariati datorita efectelor crizei economico-financiare incepand cu 2009.
  • FML va face in continuare demersuri pentru sustinerea sistemului feroviar din Romania, pentru o finantare corecta in echilibru cu transportul auto si cu asigurarea unei subventionari a CFR Calatori la nivelul real al costurilor de operare.
  • FML va milita activ pentru ca personalul din siguranta circulatiei sa beneficieze de reducerea programului de lucru de la 8 la 7 ore, asa cum se intampla in tarile europene.
  • FML va face demersurile pentru a obtine din 2 in 2 ani reincadrarea salariatilor in grupa speciala.
  • FML va milita pentru imbunatatirea conditiilor de munca in toate unitatile in care are membri de sindicat.