Astăzi, Comisia de Muncă și Protecție Socială a Camerei Deputaților a reluat articolele rămase în discuție din textul proiectului de lege privind Statutul personalului feroviar. Sindicatele feroviare majoritare, membre ale CSNTR și AFTF au depus ieri, de comun acord, amendamente la articolele rămase în divergență.
În urma dezbaterilor din Comisie, articolul care stabilește coeficienții de ierarhizare în funcție de nivelul de studii a trecut într-o formă similară cu cel propus de noi și preluat din Contractul Colectiv de Muncă Unic la nivelul Ramurii Transporturi 2008-2010 (art.41).
Articolul care reglementează reducerea cu 5 ani a vârstei standard de pensionare pentru personalul feroviar a trecut, urmând să se aplice din anul 2021. La acest articol, stagiul obligatoriu de cotizare a fost stabilit la 30 de ani.
Articolul care prevedea reducerea cu 10 ani a vârstei de pensionare pentru funcțiile cu responsabilități în siguranța circulației a fost înlocuit cu un articol care dă posibilitate Guvernului să încadreze, prin hotărâre, noi funcții din calea ferată în grupe de muncă (specială și deosebită), în urma unor determinări.
Articolele care reglementau pensia de serviciu, plata orelor festive cu procent de 100% și plata în cuantum de 75% a timpului în care salariații nu lucrează dar se află la dospoziția unității au rămas excluse din textul proiectului de lege.
La sfârșitul ședinței Comisia a votat favorabil proiectul de lege. Statutul urmează să fie trimis, săptămâna viitoare, în plenul camerei pentru dezbateri și vot final.