In data de 19 octombrie 2017 a avut loc, la Ministerul Transporturilor o primă întâlnire a noului ministru Felix Stroe cu federațiile sindicale din sistemul feroviar.
În introducere, noul ministru a ținut să precizeze că pune un accent deosebit pe dialogul social și pe o relație pozitivă cu partenerii sociali din minister, în special cu cei care reprezintă interesele salariaților din calea ferată. Urmează a fi convocate întâlniri dese ale conducerii ministerului cu partenerii sociali, astfel încât problemelor sistemului feroviar să le fie asigurată o cale rapidă de a ajunge pe masa ministrului transporturilor. Dorește să fie un partener corect și, în același timp să ofere un sprijin concret în rezolvarea graduală a problemelor cu care se confruntă calea ferată.
Cu privire la Statutul Personalului Feroviar, care a primit aviz negativ în ședința de guvern de miercuri 18 octombrie, ministrul Stroe a declarat că este un proiect de act normativ deosebit de important și că va oferi tot sprijinul în vederea promovării acestuia, inclusiv prin reluarea discuțiilor cu ministerele care au emis puncte de vedere negative asupra statutului.
Situația semnalată de federațiile feroviare, cu privire la faptul că partenerii sociali nu sunt invitați la ședințele consiliilor de administrație ale societăților din calea ferată a fost caracterizată ca inadmisibilă de ministrul transporturilor și ca o dovadă a lipsei de transparență a administrațiilor societăților feroviare. La nivelul ministerului, va fi emis un ordin prin care societățile vor fi obligate să invite partenerii sociali la ședințele consiliilor de administrație.
Cu privire la starea infrastructurii feroviare și necesitatea urgentă a modernizării acesteia, vor fi contractate credite de la marile bănci (BERD, BEI, BM) pentru asigurarea investițiilor în infrastructura feroviară. Sindicatele au solicitat să se modifice Master Planul General de Transport, fiind inadmisibilă intenția de a închide 40% din liniile feroviare așa cum prevede acest document.
A fost semnalată o lipsă acută de personal feroviar și în special a personalului de locomotivă, fiind necesar a fi luate măsuri urgente pentru a școlariza un număr suficient de mecanici de locomotivă având în vedere și durata îndelungată necesară pentru formarea acestora.
Pentru întâlnirile viitoare, ministrul Stroe a solicitat partenerilor sociali să elaboreze un material cu două capitole: probleme generale valabile în tot sectorul și probleme specifice fiecărei societăți în parte, pentru a avea o bază de discuție și a iniția pași concreți în vederea rezolvării problemelor.
Conducerea AFTF a depus un act cu probleme generale, urmând ca în perioada următoare să fie elaborat un document cu probleme specifice ale fiecărei societăți.