Site Redactor

20140416pressconf

Astazi, federațiile sindicale din transporturile feroviare au susținut o conferință de presă, abordând problemele expuse în comunicatul din data de 9 aprilie 2013.

Referitor la concedierile de personal ce se preconizează la CFR Marfă, s-a adus la cunoștința presei că nu este posibil să se renunțe la 2500 de salariați fără a se renunța și la o serie de contracte comerciale ale societății. Având în vedere că motivul invocat pentru disponibilizări este faptul că cifra de 2500 de salariați este trecută în acordul cu FMI, sindicatele feroviare solicită Guvernulul României să renunțe la concedireile colective și să re-negocieze cu fondul clauzele referotiare la CFR Marfă. Situația companiei este mult îmbunătățită față de momentul în care au fost purtate discuțiile cu FMI, motiv pentru care nu se justifică reducerile de personal previzionate.

Negocierile colective pentru încheierea noilor contracte colective de muncă sunt în impas datorită imposibilității asigurării unei creșteri salariale , în condițiile în care salariile feroviarilor sunt înghețate de 6 ani. Actualele contracte colective de muncă expiră în câteva zile iar absența acesora, și implicit a unei serii de drepturi stabilite prin contracte, va genera o stare accentuată de nemulțumire în rândul salariaților putând culmina cu declanșarea de conflicte de muncă.

Cu privire la drepturile de călatorie ale salariaților feroviari, suspendate temporar prin efectul unor ordonanțe de urgență, reprezentanții sindicatelor feroviare au arătat că în vara anului trecut a existat o promisiune fermă din partea Ministerului Finanțelor că această problemă va fi rezolvată însă rezultatul a fost emiterea unei noi ordonanțe care le-a suspendat și în anul 2014. Lucru de neînțeles din moment ce nu este necesar nici un efort financiar de la bugetul de stat.

O altă problemă abordată a fost incapacitatea ministerului și a societăților de a asigura investițiile necesare bunei funcționări și în condiții de siguranță a sistemului feroviar, precum și cele pentru asigurarea unor condiții decente de muncă. În zona condițiilor de muncă sunt foarte multe locuri în care nu s-au mai făcut investiții de mai bine de zece ani de zile.

Reprezentanții federațiilor feroviare au atras atenția asupra faptului că, pe fondul general de nemulțumire, este posibil să apară și conflicte spontane ale salariaților.