Nu este prima dată când FML contestă în justiție hotărâri de guvern. În anul 2005 Guvernul României adopta două hotărâri referitoare la sistemul feroviar, respectiv HG nr. 817/2005 și HG 917/2005 prin același procedeu netransparent de ocolire a dialogului social.
FML a considerat că cele două acte normative prejudiciază grav societățile feroviare prin destructurarea CFR Călători care trebuia împărțită în societăți de lung și scurt parcurs, prin perspectiva de a impinge spre privatizare atât CFR Marfă cât și CFR Călători. În consecință, FML a dat în judecată Guvernul României și a reușit să anuleze cele dou hotărâri de guvern.
Hotărârea Înaltei Curți de Casație și Justiție care a anulat Hotărârea Guvernului nr. 817/2005 - pentru aprobarea Planului privind strategia pe termen lung a sectorului feroviar în vederea restabilirii echilibrului financiar al administratorului infrastructurii şi în vederea modernizării şi reînnoirii infrastructurii.
{edocs}documents/justitie/AnulariActe/20140225170919510-ICCJ-SentintaAnulareHG-817_2005.pdf,100%,650{/edocs}
Hotărârea Înaltei Curți de Casație și Justiție care a anulat Hotărârea Guvernului nr. 917/2005 - privind înfiinţarea unor societăţi comerciale de transport feroviar regional de călători prin divizarea parţială a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători "C.F.R. Călători" - S.A.