Site Redactor

 

FML, alături de celelalte federații reprezentative din sistemul feroviar organizează în data de 25 iulie 2013, între orele 9-13, un

 

miting de protest feroviar în fața Ministerului Transporturilor.

 

În urma negocierilor care au avut loc astăzi cu reprezentanții Primăriei Municipiului București, Poliției Capitalei și ai Jandarmeriei Capitalei, mitingul de joi 25.07.2013 a fost avizat, urmând ca în decurs de 48 de ore să intrăm în posesia protocolului de desfășurare a protestului, semnat de reprezentanții sindicatelor, Primăria Municipiului București, Poliția Capitalei, Jandarmeria Capitalei, etc.

Programul de desfășurare convenit este:

          0900 – 1000 – adunarea în fața sediului Ministerului Transporturilor (MT)

          1000 – 1100  – protest în fața Ministerului Transporturilor       

          1100 – 1145 – marș pe traseul MT – Guvernul României

          1145 – 1215 – protest în Piața Victoriei, în fața Guvernului României

          1215 – defluirea participanților din Piața Victoriei

 

Motivele organizării acestui miting sunt:

 

 

  • Privatizarea defectuoasa, si total lipsita de transparenta a CFR Marfa;
  • Intentia de a reduce programul de lucru de la 5 la 4 zile pe saptamana, cu diminuarea corespunzatoare a salariilor la CFR Marfa
  • Intentia de a face concedieri colective in sistemul feroviar
  • lipsa BVC la CFR Marfa a dus la blocarea negocierilor Contractului colectiv de munca;
  • nerespectarea prevederilor Contractului colectiv de munca in ceea ce priveste aplicarea coeficientilor de ierarhizare ai claselor de salarizare. Acestia nu sunt aplicati la salariul minim promovat prin HG de catre Guvernul Romaniei;
  • necesitatea acordarii coeficientului de inflatie la salarii prin negocieri colective; in sistemul feroviar nu au fost acordate cresteri salariale de mai bine de 5 ani;
  • acordarea, clauzelor suspendate, cuprinse in Contractul colectiv de munca;
  • dimensionarea fondului de pana la 2% din fondul de salarii, tinandu-se cont de necesitatile reale ale fiecarei societati;
  • solutionarea problemelor privind acordarea facilitatilor de transport pe calea ferata, conform prevederilor OUG 112/1999;
  • reducerea nejustificata a numarului de trenuri de calatori si inchiderea unor sectii de circulatie din cauza reducerii subventiei in mod nejustificat la CFR Calatori;
  • la rectificarea bugetara pentru CFR Calatori este necesar sa se aprobe subventii cu o valoare similara celei din anul 2011;
  • la rectificarea bugetara pentru CFR SA trebuie asigurata suma de 850 mil. de lei pentru mentenanta si care sa se utilizeze numai pentru reparatii si intretinere in scopul ridicarii vitezei comerciale si 150 mil. lei pentru investitii, conform acordului cu BERD;
  • finalizarea statutului personalului feroviar.