In conformitate cu prevederile Legii 60/1991 republicata privind organizarea si desfasurarea adunarilor publice, Federatia Mecanicilor de Locomotiva (FML) organizatie sindicala afiliata la CNS Cartel ALFA, Federatia Nationala a Sindicatelor din Transporturi „ELCATEL” organizatie sindicala afiliata la Blocul National Sindical (B.N.S.), Federatia Nationala Feroviara Miscare Comercial (FNFMC) organizatie sindicala afiliata la Confederatia Meridian si Federatia Nationala „Drum de Fier” (FNDF) organizatie sindicala afiliata la Confederatia Nationala a Sindicatelor Libere din Romania "Fratia", vor picheta sediul Ministerului Finanțelor în perioada 15.07.2013 - 18.07.2013 intre orele 1000–1300
FML a inaintat de-a lungul timpului, inclusiv actualei guvernari, o serie de propuneri pentru redresarea sistemului feroviar si punerea acestuia pe picior de egalitate cu principalul concurent, sistemul auto, totul a fost insa fara ecou.
Motivele pichetarii sunt:
lipsa BVC la societati, care a dus la blocarea negocierilor Contractului colectiv de munca;
nerespectarea prevederilor Contractului colectiv de munca in ceea ce priveste aplicarea coeficientilor de ierarhizare ai claselor de salarizare. Acestia nu sunt aplicati la salariul minim promovat prin HG de catre Guvernul Romaniei;
necesitatea acordarii coeficientului de inflatie la salarii prin negocieri colective; in sistemul feroviar nu au fost acordate cresteri salariale de mai bine de 5 ani;
acordarea, in parte, a clauzelor suspendate, cuprinse in Contractul colectiv de munca;
dimensionarea fondului de pana la 2% din fondul de salarii, tinandu-se cont de necesitatile reale ale fiecarei societati;
solutionarea problemelor privind acordarea autorizatiilor de transport pe calea ferata in interes de serviciu si a permiselor de calatorie in interes personal;
reducerea nejustificata a numarului de trenuri de calatori si inchiderea unor sectii de circulatie din cauza reducerii subventiei in mod nejustificat la CFR Calatori;
la rectificarea bugetara pentru CFR Calatori este necesar sa se aprobe subventii cu o valoare similara celei din anul 2011;
la rectificarea bugetara pentru CFR SA trebuie asigurata suma de 850 mil. de lei pentru mentenanta si care sa se utilizeze numai pentru reparatii si intretinere in scopul ridicarii vitezei comerciale si 150 mil. lei pentru investitii, conform acordului cu BERD;
finalizarea statutului personalului feroviar.