FEDERAŢIA MECANICILOR DE LOCOMOTIVĂ Afiliată la Cartel ALFA, ALE şi CSNTR
Spune NU desființării SMURD! - clic aici!
Miting de protest |
|
10 martie 2005 În 10 martie 2005 CSNTR a organizat în faţa Ministrerului Transporturilor un miting de protest la care au participat peste 10 000 de membri de sindicat din transporturi.
Revendicările noastre au vizat o serie de probleme de interes vital pentru salariaţii din transporturi:
Nu suntem de acord cu încercările pe care le face Guvernul Românei de modificare a Codului Muncii. Nici nu s-a uscat bine cerneala pe Legea 53/2003 (Codul Muncii) şi guvernul nou instalat intenţionează să ne transforme în zilieri pe toţi. În condiţiile în care organizaţiile patronale nu au un punct de vedere comun în privinţa modificărior ce trebuiesc aduse acestui act normativ, este clar că iniţiativa a pornit de la noul executiv, fără a se sinchisi de interesele partenerilor sociali.
Sindicatele se află în imposibilitatea de a negocia contractele colective de muncă. Nu există la ora actuală bugete de venituri şi cheltuieli aprobate pe baza cărora să se poată demara negocierile colective. Mai mult, Ministerul Transporturilor a impus societăţilor ca în proiectele de bugete pe care le vor întocmi să îngheţe fondul de salarii. Asta înseamnă că pentru anul 2005 nu se vor putea mări salariile nici măcar cu un procent.
Nu mai acceptăm concedieri colective. Personalul din transporturi a fost realmente decimat de „reformele” făcute pe parcursul ultimilor ani, şi este la ora actuală la limita de rezistenţă, în condiţiile în care reformele au constat numai în concedieri colective masive, urmate de umflarea aparatelor de conducere şi fără aport de tehnologie.
Nu se respectă contractele colective de muncă în vigoare. Contractele de nivel superior existente în domeniul transporturilor nu se respectă în ce priveşte, de exemplu, salariul minim pe ramură sau pe grup de unităţi. Astfel, valorile salariului minim negociate şi convenite, în loc să fie aplicate rămân niste obiective pentru viitor.
Solicităm acordarea în continuare a tichetelor de masă. Tichetele de masă există de câţiva ani în contractele colective de muncă, însă abia din luna octombrie 2004 ele au fost acordate într-un număr infim (5 tichete pe lună). Din 2005 s-a sistat distribuirea tichetelor invocându-se inexistenţa bugetelor de venituri şi cheltuieli.
Protestăm fată de atitudinea obedientă a autorităţilor române în negocierile cu organismele financiare internaţionale. Reprezentanţii României nu negociază cu FMI, BM, etc de pe poziţia unui partener responsabil, stăpân pe realităţile din ţară şi pe posibilităţile acesteia, ci din postura unor marionete care semnează tot ce li se pune în faţă. Astfel acceptă explozia preţurilor în numele “alinierii la standardele europene” şi îngheţarea salariilor şi aşa foarte mici. În privinţa salariilor probabil că se doreşte să ne aliniem la standardele africane!
Politica în transporturi deficitară a Guvernului periclitează siguranţa circulaţiei în toate modurile de transport. Principalul pericol este suprasolicitarea personalului datorată concedierilor masive, subfinanţarea cronică, având ca rezultat degradarea continuă a infrastructurii şi a mijloacelor de transport, managementul deficitar al sistemului.
Condamnăm scăderea nivelului de trai datorită creşterii explozive a preţurilor scăpate de sub control. Sunt două alternative: ori se liberalizează preţurile şi în aceeaşi măsură şi salariile sau, dacă se doreşte îngheţarea salariilor atunci trebuie îngheţate şi preţurile. Alinierea la standardele europene spre care tindem trebuie să cuprindă în mod obligatoriu şi cât mai rapid posibil încadrarea în standardele sociale minimale ale Uniunii Europene.
Nu s-a făcut nimic de 15 ani pentru lichidarea muncii la negru. Codul muncii actual, dacă este lăsat să producă efecte, ar putea, în timp, să diminueze fenomenul muncii la negru. În condiţiile în care guvernul încearcă în mod iresponsabil să îl arunce în aer şi să impună ca regulă contracte de muncă cu timp parţial sau pe durată determinată, (cu ziua), sau să desfiinţeze obligativitatea încheierii şi aplicării contractelor colective de muncă, munca la negru va lua o amploare fără precedent, şi va deveni un adevărat flagel.
Cerem eradicarea corupţiei în condiţiile în care am constatat că hoţia nu are frontiere politice. Ne deranjează continuarea practicilor de luptă pentru “ciolan” generalizate la nivelul tuturor unităţilor. Astfel nimeni nu urmăreşte eficienţa managerială, de natură să producă redresarea economico-socială a sistemului, ci la fiecare schimbare a cârmei politice predomină interesele de clică a unei grupări sau a alteia. Dupa ce s-au adresat manifestanţilor, liderii federaţiilor din CSNTR au depus ministrului transporturilor Gheorghe Dobre o petiţie cu problemele arătate mai sus. Ministrul transporturilor a solicitat un document scris din partea CSNTR prin care să se solicite demararea negocierilor pe problemele ridicate în petiţie. (Vezi textul petiţiei) Mitingul a fost urmat de un marş până la Guvernul României. Aceeaşi petiţie a fost depusă la Guvernul României, unde, întrucât primul ministru se afla în străinătate, delegaţia CSNTR a fost primită de consilierii acestuia Valentina Conţescu şi George Moisescu purtând discuţii pe marginea problemelor evidenţiate prin petiţie în vederea pregătirii unei întâlniri a CSNTR cu primul ministru. |
|
Trimite mesaje la
webmaster@fml.ro cu întrebări
sau comentarii despre această pagină
web.
|