FEDERAŢIA MECANICILOR DE LOCOMOTIVĂ Afiliată la Cartel ALFA, ALE şi CSNTR
Spune NU desființării SMURD! - clic aici!
Comunicat de presă 24-03-2009 |
|
24 martie 2009 Federaţia Mecanicilor de Locomotivă se opune categoric disponibilizărilor de personal Federaţia Mecanicilor de locomotivă respinge propunerea Ministerului Transporturilor, făcută de subsecretarul de stat Constantin Axinia, de a disponibiliza circa 12 000 de salariaţi de la calea ferată ca total neprofesionistă, fiind lipsită de o analiză serioasă şi pertinentă şi prin urmare de neacceptat. În primul rând, propunerea este nelegală pentru că nu s-au cautat nici un fel de soluţii de evitare a concedierilor sau de reducere a numărului acestora, conform prevederilor legale în vigoare, de protecţie socială a personalului disponibilizat, de reconversie profesională a acestuia. În Uniunea Europeană se conturează tot mai puternic ideea necesităţii păstrării personalului calificat, inclusiv din partea angajatorilor, având în vedere eforturile financiare necesare pentru formarea acestui personal şi a dificultăţilor care vor fi întâmpinate pentru recâştigarea acestuia la relansarea economiei. Calea ferată are din acest punct de vedere un specific aparte: formarea personalului responsabil de siguranţa circulaţiei feroviare este un proces costisitor şi de durată. În al doilea rând, nu putem accepta o politică a cifrelor impuse. Nu ştim de unde şi pe baza căror analize şi criterii, conform logicii conducerii Ministerului Transporturilor şi făcând o proporţie simplă, economia românească ar trebui să genereze un milion de şomeri, fapt care ar produce colapsul sistemului de asigurări sociale şi aşa destul de şubred. În al treilea rând, Federaţia Mecanicilor de Locomotivă a oferit în mai multe rînduri o serie de propuneri înaintate tuturor instituţiilor de decizie din stat, propuneri de natură a redresa sistemul feroviar românesc şi de a-l introduce în rândul reţelelor feroviare europene, soluţii concrete care ar duce la evitarea disponibilizărilor. Concedierea masivă a personalului nu va rezolva disfuncţionalităţile de sistem ale căilor ferate, aşa cum nu au reuşit să le rezolve nici disponibilizările din ultimul deceniu care au redus la o treime personalul feroviar, fără a rezolva problemele majore ale căilor ferate. Nu criza financiară este motivul disponibilizărilor la calea ferată, ci dezinteresul total manifestat de guvern faţă de transportul feroviar, discriminarea evidentă a acestuia în raport cu principalul concurent, transportul rutier, incapacitatea de a înţelege modul in care statele europene sprijină şi dezvoltă propriile reţele feroviare pentru a beneficia de un transport sigur şi de un mediu înconjurător curat. Federaţia Mecanicilor de Locomotivă nu cere luna şi soarele de pe cer, vrea doar un tratament echitabil şi corect, investiţii în infrastructura feroviară cel puţin la nivelul celor din infrastructura rutieră. Federaţia Mecanicilor de Locomotivă atrage atenţia că încercarea conducerii MTI de “strângere a curelei” numai de către salariaţii feroviari, scăzând salariile şi drepturile acestora, concomitent cu disponibilizarea a peste 12000 de angajaţi, nu va face decât să declanşeze acţiuni de protest de masă care, pe fondul actual al crizei, vor anula efectul benefic al puţinelor măsuri adoptate prin consensul partenerilor sociali. Credem că numai prin măsuri anticriză, luate în urma dialogului social şi prin consensul acestora, conducerea MTI şi a societăţilor feroviare poate evita declanşarea unor conflicte sociale de amploare la calea ferată, cu consecinţe imprevizibile pentru economia naţională.
Iulică Măntescu, Preşedinte FML |
|
Trimite mesaje la
webmaster@fml.ro cu întrebări
sau comentarii despre această pagină
web.
|