FEDERAŢIA MECANICILOR DE LOCOMOTIVĂ

           Afiliată la Cartel ALFA, ALE şi CSNTR

   

                                            Lista Rusinii      

   

  Spune NU desființării SMURD! - clic aici!

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Acasă Site Nou Legături International LEX Locomotive

    Scrisoare deschisă împotriva distrugerii sistemului feroviar


3 decembrie 2009

    Cu toate că la ultima întâlnire ministrul Radu Berceanu a afirmat că va susţine alocarea unui procent de 3.5% din PIB pentru Ministerul Transporturilor, astfel încât să se poată trece la finanţarea corectă a sistemului feroviar, iată că Ministerul Finanţelor are alte planuri care vizează nu susţinerea, ci distrugerea căii ferate.

    În aceste condiţii Asociaţia Industriei Feroviare din România (AIF) a adresat o scrisoare deschisă primului ministru, pe care o reproducem în continuare.

 

Scrisoare deschisă adresată domnului Prim-ministru Emil BOC

Dezvoltare durabilă sau distrugere ireversibilă

Stimate domnule Prim-ministru,

 

Asociaţia Industriei Feroviare din România (AIF) a luat la cunoştinţă de faptul că actualul Guvern foloseşte încă o dată Fondul Monetar Internaţional drept scuză pentru continuarea distrugerii ireversibile a sistemului de transport feroviar public pe şină din România şi a industriei conexe.

Evitând încă o dată respectarea obligaţiilor contractuale, necesare pentru asigurarea unui minim de confort si calitate pentru călători, în calitate de reprezentant al cetăţenilor în relaţia cu companiile din sistemul de transport feroviar şi cu metroul, actualul guvern îşi demonstrează încă o dată lipsa de viziune managerială prin sistarea/nealocarea fondurilor aferente METROREX - operatorul de transport cu metroul din Bucureşti -, Companiei Naţionale de Căi Ferate „CFR” SA şi Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători „CFR Călători” S.A.

Considerăm declaraţiile domnului Tudor Şerban, Secretar de Stat din Ministerul Finanţelor Publice, conform cărora Fondul Monetar Internaţional a cerut Guvernului actual să elimine subvenţiile către companiile mai sus menţionate, ca nefondate, pornind de la mai multe considerente după cum urmează:

  1. În toate declaraţiile publice, recente sau mai vechi ale reprezentanţilor FMI, se arată că subvenţiile transparente sunt considerate venituri oficiale, corecte pentru companii, nici într-un caz „surse de secătuire a bugetului de stat şi de creştere a deficitului” cum se arată în declaraţiile oficiale ale Ministerului Finanţelor Publice;

  2. Statul român, prin Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, a încheiat cu CFR Călători şi CFR SA contracte de activitate în baza cărora statul român, în calitate de beneficiar al serviciilor de transport ar trebui să-şi plătească obligaţiile. În consecinţă, sumele care trebuiesc plătite către companiile feroviare, reprezintă contravaloarea unor prestaţii comerciale şi nu o compensaţie, aşa cum sunt încă considerate de către Ministerul Finanţelor;

  3. Sistarea/nealocarea sumelor reprezentând plata activităţilor de transport feroviar vor adânci şi mai mult starea tehnică critică în care se află acest sector şi, spre exemplu, compania de transport cu metroul va fi împiedicată să execute lucrările de întreţinere curentă şi să înceapă investiţiile recent anunţate chiar de către dumneavoastră.

Drept consecinţă, AIF solicită Guvernului României să-şi exprime clar punctul de vedere faţă de transportul pe şină din România: susţinere, pentru o dezvoltare durabilă, sau distrugere ireversibilă, prin nealocarea nici măcar a fondurilor minime necesare.

Asociaţia Industriei Feroviare din România – AIF, reaminteşte Primului – Ministru, Domnul Emil BOC, precum şi Ministrului Finanţelor Publice, Domnul Gheorghe POGEA, că pentru sistemul feroviar din România bugetul alocat pentru lucrări de întreţinere şi reparaţii a reprezentat, conform ultimelor estimări realizate de Comunitatea Feroviară Europeană, aproximativ 0,003% din PIB, comparativ cu 0,3% - 0,5% cât este alocat în celelalte ţări cu o reţea similară cu cea a României, ceea ce înseamnă o proporție de 100 de ori mai mică în România.

Considerăm ca alocarea urgentă a fondurilor necesare cheltuielilor de întreţinere, reparaţii, reabilitare sau modernizare, trebuie făcută separat faţă de fondurile de salarii astfel încât, aceste sume sa fie utilizate pentru lucrările prevăzute şi nu pentru plata drepturilor salariale şi alte activităţi de consum.

AIF constată cu regret că şi în acest an de criză Guvernul României, în loc să identifice soluţii pentru alocarea de fonduri suplimentare destinate investiţiilor, care să aducă plus valoare economiei româneşti şi să contribuie la menţinerea, salvarea şi eventual la dezvoltarea industriei româneşti, ia din nou măsuri ce vor duce fără dar şi poate la noi falimente ce vor atrage după sine creşterea numărului de şomeri.

Atâta timp cât calea ferată este considerată oriunde în lume coloana vertebrală a sistemului de transport de marfă şi călători, lipsa de iniţiativă economică din această verticală economică va avea pe termen mediu şi lung efectele directe nu numai asupra industriei feroviare dar şi asupra economiei româneşti în ansamblu.

 

Cu respect,

Ştefan Roşeanu

Secretar General al Asociaţiei Industriei Feroviare din România

Despre AIF: Asociaţia Industriei Feroviare din România este o organizaţie non-guvernamentală şi non-profit ce are ca misiune creşterea notorietăţii transportului pe şină în România şi promovarea acestuia ca principal sistem de transport pentru marfă şi călători. Asociaţia îşi stabileşte printre obiective intensificarea dialogului dintre reprezentanţii industriei feroviare şi beneficiarii produselor acesteia în sensul identificării celor mai bune soluţii tehnice şi financiare pentru proiectele feroviare din România şi străinătate.

Președinte: Dan Cernișov (ISAF). Secretar general: Ștefan Roșeanu (Club Feroviar).

 

Trimite mesaje la webmaster@fml.ro cu întrebări sau comentarii despre această pagină web.
Ultima modificare: 28-05-2012 02:15

Federatia Mecanicilor de Locomotivă [http://www.fml.ro]