FEDERAŢIA MECANICILOR DE LOCOMOTIVĂ

           Afiliată la Cartel ALFA, ALE şi CSNTR

   

                                            Lista Rusinii      

   

  Spune NU desființării SMURD! - clic aici!

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Acasă Site Nou Legături International LEX Locomotive

    Organizare Miting Feroviar


27 aprilie 2009

    Astăzi, mitingul şi marşul feroviar de protest din 29 aprilie 2009 au fost autorizate de Primăria Municipiului Bucureşti, în urma şedinţei comisiei de ordine publică.

 

INFORMARE

asupra măsurilor ce privesc buna desfăşurare a mitingului şi marşului de protest

din data de 29.04.2009


Federaţia Mecanicilor de Locomotivă alături de celelalte federaţii sindicale din calea ferată organizează în data de 29.04.2009, începând cu ora 10.30 un miting de protest în faţa sediului Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), respective parcul dintre Gara de Nord şi MTI.

Mitingul va fi urmat de un marş de protest pe traseul: Parc – traversare pe breteaua OMV cu ieşire în Calea Griviţei – Str. Polizu – Str. Buzeşti – Piaţa Victoriei – breteaua de legatură dintre B-dul Ion Mihalache şi Calea Victoriei, sensul normal – Calea Victoriei – Str. Gheorghe Manu – Str. Occidentului cu traversare Str. Buzeşti – Str. Polizu – urmând acelaşi traseu ca la plecare până în parcul din faţa Garii de Nord.

Federaţia Mecanicilor de Locomotivă şi celelalte structuri sindicale feroviare organizează acest protest pentru a-şi exprima nemultumirea faţă de intenţia Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii de a face disponibilizări masive de personal. De asemenea, sindicaliştii feroviari sunt nemulţumiţi de subfinanţarea cronică a sistemului feroviar, care în ultimii 20 de ani a condus la un adevărat colaps tehnico-financiar al acestui domeniu de activitate.

În acest context, FML reclamă şi discriminarea la care este supus transportul feroviar faţă de cel rutier, prin obligarea operatorilor de transport feroviar la plata accizei la motorină consumată care se regăseşte în întreţinerea infrastructurii rutiere, precum şi un TUI (Tarif de Utilizare a Infrastructurii) foarte mare în comparaţie cu cel perceput transportatorilor rutieri.

Menţionăm faptul că infrastructura rutieră beneficiază de investiţii masive pentru întreţinerea şi dezvoltare în comparaţie cu infrastructura feroviară.

Membrilor de sindicat participanţi la mitingul din data de 29.04.2009 organizat de FML şi ANSF le sunt interzise acţiuni care pot tulbura organizarea adunării, astfel încât aceasta să se poată desfăşura în condiţii paşnice, civilizate şi să nu degenereze în acte de violenţă.

Participanţii la mitingul şi marşul de protest sunt obligaţi:

să respecte recomandările făcute de organizatori, împuterniciţii acestora sau organele de ordine;

să se abţină de la acţiuni de natură a împiedica desfăşurarea normală a mitingului şi să nu incite, la asemenea acţiuni prin viu grai, manifeste sau alte mijloace audiovizuale;

să nu introducă sau să aibă asupra lor băuturi alcoolice, arme de orice fel, materiale explozive sau incendiare, substanţe iritant-lacrimogene sau cu efect paralizant, ori alte obiecte ce pot fi folosite pentru acţiuni violente.

în timpul mitingului este interzisă participarea sub influenţa băuturilor alcoolice.

participarea la miting se va face în timpul liber al membrilor de sindicat, deplasarea nefiind considerată în interes de serviciu.


Federaţia Mecanicilor de Locomotivă din România, organizaţie sindicală reprezentativă la nivelul ramurii transporturi, îşi manifestă îngrijorarea faţă de apatia şi lipsa de preocupare puterii politice şi executive din România,
vis-ŕ-vis de situaţia economică dramatică a societăţilor feroviare, care se agravează pe zi ce trece.

În contextul actual, pentru a evita un dezastru social şi economic în sistemul feroviar, STATUL ROMÂN TREBUIE SĂ SE IMPLICE.

În ciuda apelurilor, intervenţiilor şi presiunilor noastre din decursul timpului, factorii guvernamentali nu au intervenit cu nimic în relansarea sistemului feroviar, iar efectele s-au văzut:

reduceri permanente de personal;

închideri de linii, pierderi de prestaţie;

investiţii irelevante şi O SALARIZARE MIZERABILĂ.

Avertizăm de ani de zile ca fără intervenţia statului în susţinerea cu bani a căii ferate, aceasta se prăbuşeşte ducând la falimentarea întregului sistem şi punerea în pericol a siguranţei circulaţiei pe calea ferată.

Acţiunile de protest constituie un semnal de alarmă la adresa puterii din România asupra gravelor probleme ce afectează societăţile feroviare şi pe angajaţii acestora.

Motivele ieşirii nostre în stradă sunt:

subfinanţarea cronică a sistemului feroviar;

reducerile continue de personal din ultimi 10 ani;

impunerea unei politici de forţă şi dictat din partea structurilor patronale şi guvernamentale;

neîncheierea Contractelor Colective de Muncă la societăţile din sistemul feroviar;

proliferarea, din ce în ce mai accentuată, din partea politicienilor, a unui populism ieftin, în care demagogia oarbă se substituie rezolvării reale a problemelor economico-sociale;

îndepartarea clasei politice de problemele reale şi stringente ale căii ferate.

Revendicările noastre sunt:

păstrarea integrală a locurilor de muncă;

menţinerea actualilor drepturi salariale prin semnarea de către patronat a CCM cu sindicatele reprezentative;

condiţii de muncă decente;

promovarea în regim de urgenţă a pachetului legislativ propus de către sindicate pentru redresarea economico-financiară a societăţilor feroviare.


 

 

Trimite mesaje la webmaster@fml.ro cu întrebări sau comentarii despre această pagină web.
Ultima modificare: 28-05-2012 02:15

Federatia Mecanicilor de Locomotivă [http://www.fml.ro]