FEDERAŢIA MECANICILOR DE LOCOMOTIVĂ Afiliată la Cartel ALFA, ALE şi CSNTR
Spune NU desființării SMURD! - clic aici!
Modificarile OUG 12/1998 respinse de Comisia de dialog social |
|
31 martie 2009 Īn şedinţa de ieri a Comisiei de dialog social de la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a fost respins proiectul de Ordonanţă de urgenţă de modificare a OUG nr. 12/1998. Proiectul iniţial al acestui act normativ conţinea două alineate care prevedeau că "Īntreţinerea şi asigurarea funcţionării infrastructurii feroviare se asigură din veniturile proprii ale companiei naţionale care administrează infrastructura feroviară şi īn completare din fonduri de la bugetul de stat." şi "Diferenţa dintre veniturile īncasate din aplicarea tarifului de utilizare a infrastructurii feroviare publice si costurile de administrare, īntreţinere şi reparaţie a infrastructurii feroviare publice se primeşte de la bugetul de stat de către Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA...". Īn textul propus ieri spre dezbatere Comisiei de dialog social aceste alineate au fost eliminate, nu ştim pe ce considerente. FML a depus şi o adresă la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii prin care şi-a manifestat nemulţumirea faţă de eliminarea celor două aliniate din proiectul de ordonanţă de urgenţă: Analizānd textul proiectului de ordonanţă de urgenţă privind modificarea şi completarea OUG nr. 12/1998 privind transportul pe caile ferate romāne, FML a constatat cu surprindere faptul că Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii manifestă o atitudine de totală şi inadmisibilă indiferenţă faţă de problemele economico-financiare īn care se află gestionarul infrastructurii feroviare. Īn legătură cu acest subiect, Federaţia Mecanicilor de Locomotivă a arătat īn mai multe rānduri că statul romān, īn calitate de proprietar, trebuie să asigure īn īntregime atāt fondurile necesare reabilitării infrastructurii feroviare, cāt şi fondurile necesare īntreţinerii curente a acesteia, astfel īncāt gestionarul infrastructurii să nu mai īnregistreze pierderi şi totodată să scadă presiunea pe TUI (tariful de utilizare a infrastructurii perceput operatorilor de transport feroviar), precum şi găsirea de urgenţă a unei soluţii de ştergere a datoriilor gestionarului infrastructurii feroviare (Compania Naţională CFR SA) astfel īncāt compania să devină eligibilă. Īn condiţiile īn care Romānia īnregistrează cele mai ridicate tarife de utilizare a infrastructurii feroviare din Europa, fiind şi īn situaţia de a pierde miliarde de euro alocate la ora actuală de Uniunea Europeană pentru dezvoltarea acestei infrastructuri, considerăm că proiectul de modificare a OUG nr. 12/1998, īn forma īn care este prezentat spre analiză partenerilor sociali, nu are nici un fel de utilitate īntrucāt nu īşi propune să rezolve problemele sus menţionate. Romānia ar trebui să intre īn analiza instituţiilor Uniunii Europene din cauza discriminării evidente la care este supus sectorul de transport feroviar īn comparaţie cu alte moduri de transport.
|
|
Trimite mesaje la
webmaster@fml.ro cu īntrebări
sau comentarii despre această pagină
web.
|