FEDERAŢIA MECANICILOR DE LOCOMOTIVĂ Afiliată la Cartel ALFA, ALE şi CSNTR
Spune NU desființării SMURD! - clic aici!
Guvernul României dezavantajează transportul feroviar |
|
12 februarie 2009 FML a semnalat celor două camere ale Parlamentului faptul că în proiectul legii bugetului de stat pe anul 2009 există o discrepanţă majoră între fondurile alocate infrastructurii feroviare faţă de cele de cinci ori mai mari alocate infrastructurii rutiere. In aceste zile este supus spre dezbatere si aprobare Proiectul Legii Bugetului de Stat pentru anul 2009, propus de Guvernul Romaniei. Bugetul de Stat, conform declaratiilor repetate ale Primului Ministru Emil Boc tine cont de nevoia acuta de investitii publice necesare relansarii urgente a economiei romanesti, cu un accent deosebit pe investitiile din infrastructura. Acelasi proiect al legii bugetului de stat continua insa sa contribuie prin subfinantare la distrugerea infrastructurii feroviare, ducand implicit la izolarea tehnica, economica si sociala a Romaniei. Bugetul de stat propus sa finanteze politicile publice in domeniul transporturilor dezavantajeaza in mod evident transportul feroviar in favoarea celui rutier, ignorand inca o data nevoile reale de finantare imediata a sectorului feroviar. Daca facem o comparatie intre cifrele inscrise in bugetul de stat observam astfel o alocare bugetara de aproape cinci ori mai mare (aproximativ 6 miliarde RON) pentru dezvoltarea si modernizarea infrastructurii rutiere, in comparatie cu cea feroviara (1,2 miliarde RON). De asemenea, trebuie mentionat ca fondurile destinate infrastructurii feroviare includ atat “programul de dezvoltare si modernizare a infrastructurii feroviare si a statiilor de cale ferata” (541.329.000 lei), precum si “programul de modernizare a mijloacelor de transpost feroviar” (606.356.000 lei). Facand o comparatie intre sumele alocate “programelor de reparatii” observam ca pentru infrastructura feroviara sunt alocati 81,3 milioane lei, in timp ce pentru infrastructura rutiera sunt alocati peste 521 milioane lei. Consideram ca este necesar sa mentionam ca suma alocata pentru intretinerea infrastructurii feroviare nu reprezinta nici 10% din necesarul pentru repararea elementelor infrastructurii feroviare in anul 2009. Promovarea agresiva a transportului rutier, reliefata prin proportia inechitabila intre investitia in transportul feroviar si cel rutier, ignora in mod evident problemele legate de siguranta circulatiei, protectia mediului sau punctele de congestie, aceleasi probleme pe care Uniunea Europeana le-a luat in calcul cand a hotarat promovarea transpostului feroviar specificand foarte clar ca investitiile in retelele de transport pan-european (TEN-T) trebuie directionate in proportie de minim 55% catre proiectele feroviare si nu mai mult de 25% catre transportul rutier. Pentru modernizarea parcului de material rulant (locomotive, vagoane, automotoare etc.) sumele alocate sunt sub 30% din necesarul anului 2009, in conditiile in care parcul existent este depasit din punct de vedere tehnic si moral, in proportie de peste 70% fiind imbatranit si cu o vechime medie cu mult peste cea legala. Luand in considerare nevoia acuta de investitii la nivelul infrastructurii feroviare publice, in vederea asigurarii unui sistem de transport modern, sigur, nepoluant, orientat catre nevoile cetateanului si ale transportatorilor de marfa si pentru respectarea acordurilor internationale in care Romania este parte, va solicitam sa ne ajutati in asigurarea unei finantari adecvate, prin redistribuirea corecta a fondurilor de care dispune Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.
Redistribuirea corecta a acestor sume va permite atragerea
cofinantarii de la Bugetul Uniunii Europene, oferind calatorilor un transport
public modern, orientat catre nevoile reale de dezvoltare, pe Asigurandu-va de intreaga noastra consideratie, Federatia Maecanicilor de Locomotiva din Romania spera ca incepand cu anul 2009, sistemul feroviar va fi sustinut financiar in efortul nostru de a se gasi solutii de modernizare, reabilitare si de readucere neintarziata in parametrii tehnici stabiliti a infrastructurii feroviare, reamintindu-va ca orice zi de intarziere condamna Romania la izolare din punct de vedere economic si la redirectionarea rutelor comerciale de transport catre alte state. |
|
Trimite mesaje la
webmaster@fml.ro cu întrebări
sau comentarii despre această pagină
web.
|