FEDERAŢIA MECANICILOR DE LOCOMOTIVĂ

           Afiliată la Cartel ALFA, ALE şi CSNTR

   

                                            Lista Rusinii      

   

  Spune NU desființării SMURD! - clic aici!

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Acasă Site Nou Legături International LEX Locomotive

    FML se opune reducerii timpului de lucru


    17 iunie 2009

    Biroul Executiv al FML întrunit astăzi în şedinţă la Bucureşti, analizând deciziile luate în Consiliile Consultative Regionale, a hotărât că nu este de acord cu diminuarea cu 40% a timpului de lucru a salariaţilor SNTFM CFR Marfă SA, propusă de conducerea unităţii în data de 9 iunie 2009.

    Astfel, la întâlnirea care a avut loc tot astăzi cu conducerea SNTFM CFR Marfă, FML a arătat că nu este de acord cu propunerea de reducere a timpului de lucru (şi a salariilor), arătând că salariaţii au făcut suficiente sacrificii prin îngheţarea salariilor şi prin renunţarea până la sfârşitul anului la prime şi sporuri.

    FML a solicitat găsirea unor soluţii sustenabile de redresare a unităţii, arătând că a făcut în acest sens demersuri repetate, în mai multe rânduri, către factorii de putere în stat. Pasivitatea sau indiferenţa statului român faţă de sistemul de transport feroviar a generat situaţia în care ne aflăm la ora actuală, România are TUI (taxa de acces pe infrastructură) printre cele mai mari din Europa, plătim accize pentru susţinerea transportului rutier.

    TUI-ul ridicat sufocă financiar CFR Marfă şi dezavantajează societatea în raport cu operatorii concurenţi pe parte auto, criza financiară cu care se confruntă ţara, având efecte dramatice asupra CFR Marfă în acest context.

    FML a solicitat respectarea contractului colectiv de muncă recent încheiat, şi implicit, respectarea termenelor de plată a salariilor, în caz contrar fiind obligată să declare conflicte de drepturi şi să facă demersuri pentru soluţionarea acestora inclusiv în justiţie.

    CFR marfă a afirmat că în perioada următoare urmează să facă o analiză privind modul in care au fost influenţate cheltuielile cu munca vie de măsurile convenite până acuma, respectiv îngheţarea salariilor, renunţarea la anumite sporuri,  reducerea orelor suplimentare şi de noapte. De asemenea, în zonele cu activitate redusă urmează ca personalul turant să fie trecut la program de 8 ore sau 12 ore numai în timpul zilelor lucrătoare pentru a evita plata orelor festive şi de noapte.

    In ce priveşte lichidarea lunii mai, care trebuia plătită în data de 15 iunie CFR Marfă a declarat că plata se va face până la sfârşitul, lunii sau cel mai târziu în prima săptămână din luna iulie.

    CFR Marfă a afirmat că urmează să identifice şi alte soluţii de utilizare mai eficientă a salariaţilor societăţii, urmând să fie organizate întâlniri cu partenerii sociali atât pe această temă, cât şi pentru elaborarea unui program anti-criză.

 

Trimite mesaje la webmaster@fml.ro cu întrebări sau comentarii despre această pagină web.
Ultima modificare: 28-05-2012 02:15

Federatia Mecanicilor de Locomotivă [http://www.fml.ro]