FEDERAŢIA MECANICILOR DE LOCOMOTIVĂ Afiliată la Cartel ALFA, ALE şi CSNTR
Spune NU desființării SMURD! - clic aici!
|
|
DIN NOU DEFAVORIZAŢI Din dorinta de a dezamorsa starea conflicutala dintre FML si societatile feroviare Marfa si Calatori, conducerea federatiei a fost dispusa sa accepte sa devina parte semantara a actului aditional la CCM, implicit a CCM 2005/2006, in eventualitatea unei oferte de crestere salariala acceptabila. Aceasta participare a organizatiilor sindicale reprezentative la actul negocierii este impusa de prevederile legilor in vigoare, a acordurilor internationale pe care Romania le-a ratificat, prinvind negocierile dintre sindicate si patronat ,,legea partilor", pentru a avea posibilitatea de a promova si apara intereselor membrilor pe care ii reprezinta, fara a fi permisa restrictionarea participarii, tratarea discriminatorie sau ingradirea libertatii de reprezentare de orice natura. Aceste prevederi au fost ignorate in mod deliberat de catre administratiile societatilor feroviare prin refuzul de a invita si reprezentatii FML la negociere si implicit de a reprezenta interesele angajatilor membri ai sindicatelor afiliate la FML . Determinata de acest tratament discriminatoriu, FML a intreprins numeroase actiuni, concretizarte prin interventii la nivelul ministrului Transporturilor, dar aceasta a refuzat cu ostentatie intrevederile directe cu conducerea FML. S-au intreprins demersuri si in zona politicului, ajungandu-se la a fi sustinuti de catre conducerea PD, insa in pofida tuturor recomandarilor de a incheia starea conflictuala, ministrul si-a pastrat pozitia intransigenta de a refuza orice intrevedere sau intelegere cu FML, pozitie impusa si conducatorilor societatilor feroviare. In toate aceste actiuni, practic de a se intra in legalitate, am beneficiat de sprijinul nemijlocit al C.N.S.,,Cartel ALFA”. Acceptarea de a deveni parte semnatara a CCM de catre FML ar fi determinat implicit si renuntarea la actiunile in instanta, la sesizarea catre OIM, iar prin intermediul ALE a forurilor UE. Pozitia refractara a ministrului a fost promovata, sustinuta si impusa de conducerile federatiilor sindicale feroviare semnatare ale CCM, care, in ultima instanta, pentru a exclude posibilitatea participarii reprezentatilor FML la negociere, au acceptat semnarea actului aditional la CCM 2005/2006 cu o majorare salariala de numai 15.2% si mentinerea acordarii numai a 15 tichete de masa, in pofida faptului ca posibilitatile de crestere salariala si marirea numarului de tichete de masa, rezultate din proiectiile BVC-urilor societatilor, erau mai mari. ( CFR SA – 18,38%, SNTFC – 16.14% si 22 tichete de masa, SNTFM-22 tichete de masa). Elocventa in acest sens este pozitia federatiilor sindicale feroviare semantare ale CCM (FISC M/C, FRSV, FSTFR), care, au solicitat in termeni vehementi si imperativi, in dimineata zilei de 28/02/06 ca reprezentantii FML sa paraseasca sala in care se purtau negocierile. Aceasta atitudine a fost impusa de purtatorul de cuvant al comisiei de negociere din partea federatiilor sindicale semnatare, Gh. Boiciuc, reprezentant al FISC M/C. In aceasta situatie, in care reprezentantii FML au fost exclusi din actul negocierii, creindu-se premisele unei actiuni ilegale si discriminatorii, ne vedem constransi sa ne continuam actiunile initiate atat in instanta, cat si prin sesizarea – reclamarea catre forurile UE, OIM, organizatiile sindicale internationale - a starii de fapt concretizata prin abuzurile la care este supusa FML. Ne declinam orice responsabilitate pentru eventuala afectare a imaginii statului roman fata de organizatiile internationale, deoarece responsabilitatea integrala apartine Guvernului Romaniei si, in mod special ministrului Transporturilor, Gh. Dobre, si celor care il sustin politic, inclusiv institutia prezidentiala. |
|
Trimite mesaje la
webmaster@fml.ro cu întrebări
sau comentarii despre această pagină
web.
|