FEDERAŢIA MECANICILOR DE LOCOMOTIVĂ Afiliată la Cartel ALFA, ALE şi CSNTR
Spune NU desființării SMURD! - clic aici!
Comunicat 23 iunie |
|
23 iunie 2005 COMUNICAT
Ieri Tribunalul Municipiului Bucureşti a respins cererea Ministerului Transporturilor Construcţiilor şi Turismului prin care se cerea să se constate ilegalitatea grevei declanşate de Federaţia Mecanicilor de Locomotiva (FML), Federaţia Sindicatelor Ramurii Vagoane (FSRV) şi Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR). Este a doua cerere de constatare a ilegalităţii grevei respinsă de justiţie. În aceste condiţii greva declanşată la SNTFC CFR Călători şi SNTFM CFR Marfă de către Federaţia Mecanicilor de Locomotiva, Federaţia Sindicatelor Ramurii Vagoane şi Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România continuă cu respectarea serviciilor esenţiale conform art. 66 din Legea 168/1999. Dorim să atragem atenţia opiniei publice că Guvernul României, în loc să abordeze o poziţie de dialog în vederea găsirii de soluţii pentru dezamorsarea conflictului afişează o indiferenţă totală faţă de sistemul de transport feroviar, în opoziţie cu angajamentele asumate prin programul de guvernare şi a strategiei generale europene de dezvoltare a transportului feroviar. Astfel, angajamente ca “asanarea financiară a societăţilor feroviare naţionale” „sau asigurarea subvenţiei în transportul de călători, conform normelor europene” au rămas doar simple fraze pe hârtie. Subvenţia către CFR Călători, departe de a fi măcar aproape de normele europene, este chiar mai mică decât cea de anul trecut. Astfel, conform calculelor noastre, Guvernul României datorează companiei amintite circa 70 de milioane de euro, dacă îşi respectă propriile angajamente. Motivul pentru care nu s-ar putea mări salariile la calea ferată, invocat de Guvern, şi anume acordul cu FMI nu poate sta la baza îngheţării salariilor atâta timp cât prevederile acestui acord permit o creştere a salariului mediu brut de circa 7% pentru anul 2005 (v. Memorandumul suplimentar pentru perioada 2004-2006) cifră care în condiţiile în care am trecut în a doua jumătate a anului asigură o creştere salarială de 14%. Cifra ar putea creşte la 22% prin folosirea procentului de 4% blocat trimestrial ca garanţie că nu se va depăşi fondul de salarii. Ceea ce Guvernul României trece sub tăcere atât în negocierile cu FMI, cât şi în faţa opiniei publice, este faptul că în calea ferată a fost făcută cea mai dură reformă a personalului, două treimi din acesta fiind decimate prin disponibilizare, fără ca acest lucru să se reflecte în veniturile celor rămaşi să asigure transportul feroviar. În toate administraţiile feroviare europene, chiar şi în Bulgaria, ponderea salariilor se situează la o valoare de 40% din totalul cheltuielilor căii ferate. În România procentul este de 18-20%, situaţie în care feroviarii nu mai acceptă să mai fie categorie de sacrificiu. Menţionăm, spre corecta informare a opiniei publice, că ministrul Gheorghe Dobre din data de 9 iunie nu a mai purtat nici o negociere pentru dezamorsarea conflictului cu cele trei federaţii iar de trei zile au încetat şi contactele cu cele două administraţii cu care avem relaţii de muncă. Ce urmăresc oare Guvernul, Ministerul Transporturilor şi cele două administraţii feroviare?
|
|
Trimite mesaje la
webmaster@fml.ro cu întrebări
sau comentarii despre această pagină
web.
|