FEDERAŢIA MECANICILOR DE LOCOMOTIVĂ Afiliată la Cartel ALFA, ALE şi CSNTR
Spune NU desființării SMURD! - clic aici!
CFR Marfă refuză dialogul şi părăseşte masa negocerilor |
|
12 ianuarie 2010 Astăzi, CFR Marfă a convocat partenerii sociali pentru a discuta în legătură cu programul de concedieri colective înaintat sindicatelor în luna decembrie 2009. În cadrul discuţiilor, cele trei federaţii reprezentative şi-au exprimat dezacordul asupra programului de restructurare elaborat unilateral de CFR Marfă: "Tragem un serios semnal de alarma asupra situatiei inadmisibile de la CFR Marfa, societate care la momentul actual nu are buget de venituri si cheltuieli aprobat, iar prevederile contractului colectiv de munca negociat nu sunt respectate si aplicate din cauza relei vointe cu care intretineti si perpetuati aceasta stare de fapt. Desi v-am avertizat, in repetate randuri, asupra acestor probleme, iar dumneavoastra v-ati asumat rezolvarea situatiei de la CFR Marfa, constatam ca in momentul de fata aceasta nu s-a schimbat cu nimic. Astfel, conform celor convenite in art. 61 alin. 2 din CCM, aveati obligatia sa obtineti acordul reprezentantilor sindicatelor la elaborarea programului de restructurare si reorganizare a unitatii. Acest lucru nu a fost respectat, programul fiind intocmit exclusiv de administratie pe baza unor cifre impuse si nicidecum in urma unor analize, avand la baza normativele de personal. In contextul articolului amintit din CCM, noile organigrame ale CFR Marfa aprobate de AGA trebuiau in prealabil convenite in urma unei analize cu reprezentantii sindicatelor. Prin urmare, consideram ca aceste organigrame nu au nici un fel de valoare legala si va solicitam ca in cazul in care intentionati sa reorganizati societatea pe baza unor noi organigrame sa initiati o analiza a acestora in colective comune administratie – sindicate. Sindicatele reprezentative nu pot fi de acord cu un astfel de program de restructurare elaborat fara a avea la baza o prognoza a traficului pe anul 2010 comparativ cu cel din anul 2009, program care nu tine seama de sacrificiile financiare facute de salariatii societatii in anul 2009 prin renuntarea la o serie de drepturi salariale importante si prin intrarea timp de 90 de zile in somaj tehnic. Acestea au adus societatii economii importante la fondul de salarii, economii care este corect sa duca la o diminuare a cifrei de personal care urmeaza a fi disponibilizat. De asemenea, in cursul anului 2009 un numar de 1500 de salariati au parasit CFR Marfa si in conformitate cu art. 68 Codul Muncii, acestia trebuiau scazuti din numarul efectiv de salariati care urmeaza a fi concediati colectiv. Datorita faptului ca nu ne-ati pus la dispozitie, conform Legii, normele de munca si normativele de personal, statele de functii, fisele posturilor din care sa rezulte atributiile si sarcinile de serviciu ale salariatilor, regulamentul de organizare si functionare, precum si regulamentul intern, ne-ati pus in situatia de a nu putea face propuneri pentru evitarea ori diminuarea numarului salariatilor concediati. In acest context va aducem la cunostinta ca prin adresa nr. 4077/21.12.2009, v-am solicitat sa ne comunicati documentele necesare care trebuie sa stea la baza unor discutii si propuneri concrete pe marginea reorganizarii initiate de dumneavoasta. In lipsa inscrisurilor care trebuiau sa ne fie puse la dispozitie, nu putem propune masuri propriu-zise in termenul prevazut de lege. Va atragem atentia ca in conformitate cu art. 80 din CCM la nivel de Ramura Transporturi, aveti obligatia de a acorda cel putin 6 salarii de baza brute negociate sub forma de plati compensatorii salariatilor carora le desfaceti contractul individual de munca, din initiativa dumneavoastra. Suplimentar, conform prevederilor legale in vigoare, aveti obligatia de a acorda venituri de completare pe perioade stabilite diferentiat in functie de vechimea in munca a persoanelor concediate, dar nu mai putin de 20 de luni. Reprezentantii sindicatelor nu sunt de acord cu disponibilizarea fara acordarea de salarii compensatorii si venituri de completare si reitereaza solicitarea referitoare la acordarea salariilor compensatorii pentru salariatii disponibilizati si tratarea acestora nediscriminatoriu fata de salariatii disponibilizati din subordinea Ministerului Economiei care au beneficiat de plati compensatorii conform H.G. nr. 938/2009. Intrucat din programul de disponibilizare rezulta un procent de disponibilizare de circa 40%, solicitam sa se aplice acest procent si personalului cu functii de conducere, avand in vedere si faptul ca in 1998, la peste 30000 de salariati existau 5 directori in centralul societatii iar acum, la 10500 de salariati care vor ramane, conform organigramelor aprobate, vor ramane 12 directori, 32 de servicii, etc. Avand in vedere cele relatate constatam ca programul de reorganizare este intocmit cu vicii legale serioase si prin urmare il consideram ilegal si va solicitam sa-l retrageti si sa initiati discutii in vederea elaborari unui program realist. In caz contrar ne rezervam dreptul de a apela la instantele de judecata in vederea intrarii in legalitate in sensul respectarii tuturor prevederilor CCM in vigoare si a Codului Muncii." În loc să continue dialogul şi să-şi expună punctul de vedere asupra celor arătate, reprezentanţii administraţiei CFR Marfă au părăsit şedinţa, refuzând întocmirea unui proces verbal al discuţiilor care să conţină punctul de vedere al sindicatelor. În aceste condiţii, reprezentanţii celor trei federaţii au întocmit şi semnat procesul verbal al şedinţei, document care a fost apoi depus şi înregistrat la CFR Marfă. Procesul verbal încheiat în urma discuţiilor de astăzi de la sediul CFR Marfă (clic aici) |
|
Trimite mesaje la
webmaster@fml.ro cu întrebări
sau comentarii despre această pagină
web.
|