FEDERAŢIA MECANICILOR DE LOCOMOTIVĂ Afiliată la Cartel ALFA, ALE şi CSNTR
Spune NU desființării SMURD! - clic aici!
ALE sustine FML la OIM |
|
13 februarie 2006 ALE s-a adresat Confederaţiei Internaţionale a Sindicatelor Libere (CISL) pentru a urgenta soluţionarea plângerii depuse de CNS Cartel Alfa în numele FML la Organizaţia Internaţională a Muncii
Biroul din Geneva al CISL Doamnei Anna Biondi, Director
Dragă doamnă Biondi,
ALE este o organizaţie internaţională formată din 15 sindicate autonome ale mecanicilor de locomotivă din Europa. Organizaţia noastră din România, FML (Federaţia Mecanicilor de Locomotivă), are dubii în privinţa faptului dacă în România dreptul la grevă le este asigurat în mod corespunzător, aşa cum este acesta definit de convenţia OIM nr. 87/1949, ratificată de România în 1957. Prin intermediul confederaţiei naţionale la care sunt afiliaţi – CNS Cartel Alfa, reprezentată de preşedintele acesteia Bogdan Iuliu HOSSU – FML a depus o plângere asupra problemei amintite în data de 3 august 2005. Plângerea este în dezbatere la OIM şi am dori să vă rugăm, d-nă Biondi, ca din partea noastră să susţineţi această problemă la d-na Doumbi, care, după cum suntem informaţi este preşedintele Comitetului pentru libertăţi sindicale OIM, astfel încât plângerea depusă de Cartel Alfa/FML să fie pusă pe ordinea de zi a şedinţei comitetului din Martie 2006, şi să fie soluţionată cât mai repede posibil. Pe scurt, este vorba de o grevă care s-a desfăşurat în România începând cu 8 iunie 2005 la două companii feroviare SNTFM CFR Marfă S.A. şi SNTFC CFR Călători S.A. Scopul greviştilor era obţinerea unei creşteri salariale. Un mecanic de locomotivă din România câştigă aproximativ 300 de Euro venit brut ceea ce reprezintă cu 25% mai puţin decât salariile din sectorul privat din România. În grevă au fost implicate trei federaţii sindicale din România, însumând 30000 de lucrători, din care 17000 aparţineau FML. În timpul derulării grevei, companiile feroviare au dat în judecată sindicatele rezultând două hotărâri ale tribunalului din 13 iunie şi 21 iunie care declarau greva ca fiind legală. Greva a continuat 23 de zile până în data de 30 iunie când Curtea de Apel Bucureşti a decis că greva este ilegală. Principala motivaţie invocată împotriva greviştilor era art. 8 (din Legea 168/199_) “”. Referindu-se la acest lucru companiile feroviare şi Ministerul Transporturilor din România au argumentat că prin acte normative se înţeleg legi şi hotărâri de guvern. Cum bugetele de venituri şi cheltuieli ale companiilor feroviare sunt aprobate prin hotărâri de guvern, lucrătorii nu mai au voie să facă grevă odată ce bugetele sunt aprobate de guvern. Şi asta pentru că orice solicitare făcută ar necesita o modificare a unei hotărâri de guvern. Chiar mai mult, orice creştere salarială ar trebui să modifice hotărârile luate de guvern prin modificarea deciziilor guvernului referitoare la bugete. Companiile feroviare au încercat chiar să influenţeze opinia publică, spunând că o creştere a salariilor va avea efect asupra tarifelor de transport care ar trebui să fie majorate pentru a satisface revendicările sindicatelor. Prin urmare din cele expuse rezultă: În viziunea noastră, prin hotărârea Curţii de Apel Bucureşti se stabileşte că angajaţii din unităţile cu capital de stat nu au dreptul să facă grevă pentru majorarea salariilor din moment ce bugetul care reglementează salariile este aprobat prin hotărâre de guvern şi este considerat act normativ. Deci, concret, în sistemul feroviar din România, nu există drept la grevă pentru salarii. Cum greva este arma fundamentală a sindicatelor, acest lucru slăbeşte drastic poziţia FML. Sunt mulţi experţi în materie juridică din România care au o opinie diferită în această problemă şi împărtăşesc opinia Cartelului Alfa, FML şi ALE. Vă rugăm, d-nă Biondi, să înaintaţi şi să discutaţi aceste probleme care interesează FML, organizaţia noastră membru, cu d-na Doumbi, astfel încât cazul să fie pus pe ordinea de zi a următoarei şedinţe a OIM din martie.
Cu stimă
Manfred Schell Preşedinte ALE
======================================================
ALE reuneşte 15 sindicate autonome ale mecanicilor de locomotivă din Europa din 15 ţări.
Bulgaria (ULDB) Germania (GDL) Grecia (PEPE) Italia (Fast Ferrovie SMA) Croaţia (SSH) Olanda (VVMC) Polonia (YYM) Portugalia (SMAQ) România (FML) Elveţia (VSLF) Serbia (NSSMS) Slovacia (FS SR) Spania (SEMAF) Republica Cehă (FS CR) Ungaria (MOSY) ALE a fost fondată la Roma în 1989. ALE organizează astăzi aproximativ 110 000 de mecanici de locomotivă activi din 15 ţări europene. Toţi membrii ALE au dreptul de a negocia în ţările lor cu angajatorii şi au dreptul la grevă stabilit prin legislaţia ţării respective. Organizaţia umbrelă a ALE este CESI (Conféderation Européene des Syndicats Indépendants) cu sediul la Bruxelles.
|
|
Trimite mesaje la
webmaster@fml.ro cu întrebări
sau comentarii despre această pagină
web.
|