FEDERAŢIA MECANICILOR DE LOCOMOTIVĂ Afiliată la Cartel ALFA, ALE şi CSNTR
Spune NU desființării SMURD! - clic aici!
FML solicită în continuare reglementări europene |
|
10 februarie 2009 Intr-un document adresat Ministerului Transporturilor, AFER şi CENAFER, FML a solicitat modificarea ordinelor privind formarea profesională, verificarea periodică şi autorizarea personalului aşa cum au fost ele convenite în şedinţele comune de anul trecut. S-a mai solicitat şi respectarea actualelor reglemetări şi emiterea unui singur permis de conducere a locomotivelor. In conditiile legii si in scopul apararii drepturilor si promovarii intereselor profesionale ale membrilor nostri din organizatiile sindicale afiliate Federatiei Mecanicilor de Locomotiva, reprezentativa la nivelul Ramurii Transporturi, revenim la adresele inaintate catre conducerea ministerului prin care am adus la cunostinta ca in data de 03.12.2007 in Jurnalul Oficial al UE a fost publicata Directiva 2007/59/CE a Parlamentului European si a Consiliului European ce a fost adoptata in 23 octombrie 2007, privind certificarea mecanicilor de locomotiva care conduc locomotive si trenuri in sistemul feroviar comunitar. Tinand cont ca in mai multe randuri au avut loc intalniri la care au participat pe langa sindicate patronatul feroviar, conducerea AFER si CENAFER si persoane din conducerea ministerului, unde au fost negociate si convenite modificari ale prevederilor ord. 2260/2005, 2261/2005 si 2262/2005, stabilindu-se termene de promovare a acestora in conformitate cu prevederile Directivei 2007/59/CE, va aducem la cunostinta ca aceste termene nu au fost respectate pana in prezent. Mai mult, pe langa faptul ca s-au tergiversat si nu s-au pus in aplicare cele convenite de comun acord, cei responsabili cu solutionarea acestei probleme, adica AFER si CENAFER nu respecta prevederile ord. 2262/2005 privind autorizarea personalului cu responsabilitati in siguranta circulatiei care urmeaza sa desfasoare pe propria raspundere activitati specifice transportului feroviar. Nu putem sa nu ne exprimam indignarea fata de modul in care actioneaza conducerea AFER si CENAFER permitandu-si sa se joace cu reglementari atat de importante, cu un impact deosebit in siguranta circulatiei. Datorita acestor interpretari ale reglementarilor s-a ajuns in situatia ca un mecanic de locomotiva, pentru a putea efectua serviciu pe tipurile de locomotive existente (la operatorul de calatori sau marfa) LDH, LDE, LE, automotoare, ii sunt necesare nu mai putin de 49 de permise de conducere, precum si un numar nelimitat de autorizatii impuse prin note emise de CENAFER si avizate de AFER fara a se respecta prevederile ord. 2262/2005. Consideram ca nerespectarea Directivei 2007/59/CE si interpretarea arbitrara a reglementarilor interne, nu face decat sa ingreuneze activitatea desfasurata de catre operatorii de transport feroviar, ducand totodata la cheltuieli suplimentare nejustificate. Recent SNTFM CFR “Marfa” SA a modernizat locomotiva LDH, locomotiva ce a fost echipata cu instalatie de frana DBCU 1-KNORR BREMSE si RHZE 3-4 KNORR BREMSE, fapt pentru care a solicitat autorizarea personalului de locomotiva ce urmeaza a deservi aceste locomotive, depunand dosarele la CENAFER. AFER transmite raspuns atat la CENAFER, cat si solicitantului CFR Marfa ca personalul de locomotiva trebuie sa fie examinat in vederea obtinerii permisului de conducere pentru aceasta locomotiva incalcand astfel ord. 2262/2005, anexa 2, art. 2, aliniat 2, paragraf g), care spune “pentru efectuarea unor activitati specifice in activitatea de manevra si/sau de conducere a trenurilor mecanicul de locomotiva-automotor trebuie sa detina o autorizatie pentru: g) manipularea unor instalatii de siguranta circulatiei noi sau modernizate cu care sunt echipate locomotivele”, nicidecum permis cum doreste AFER. Atragem atentia asupra faptului ca urmarile acestei atitudini a factorilor responsabili din cadrul CENAFER si AFER nu fac altceva decat sa duca la declansarea unor tensiuni sociale in randul salariatilor de care Federatia Mecanicilor de Locomotiva nu se face responsabila, ci dimpotriva va trebui sa tina cont de solicitarile membrilor sai de sindicat in declansarea unor actiuni sindicale. FML precizeaza ca nu va accepta niciodata permise de conducere pentru 49 tipuri de locomotive si automotoare, considerand ca se confunda tipul de locomotiva cu varianta de modernizare a acesteia, sau cu variante de putere a motorului cu care este dotata aceasta, etc. In conformitate cu prevederile Directivei 2007/59/CE obligatorie pentru toate statele membre UE, mecanicul de locomotiva trebuie sa detina un singur permis care sa demonstreze ca satisface conditiile minime privind cerintele medicale si ca are studii de baza si aptitudini profesionale generale. Pe langa permis, mecanicul va trebui sa detina certificate (autorizatii) pe tipuri de locomotive si pe tipuri de prestatii eliberate de catre intreprinderea feroviara (operatori feroviari). Cat priveste numarul de ore stabilite pentru fiecare tip de autorizare sau pentru permis, acesta ar trebui sa aiba o minima justificare, care sa tina cont si de propunerile operatorilor punandu-se accentul pe conducerea locomotivei si nu pe repararea si intretinerea acesteia, operatiunile de intretinere si reparare fiind executate de catre alt personal. De asemenea, consideram ca examinarile anuale ar trebui sa se faca la perioade de minim 3 ani, iar aceste examinari sa cada in sarcina operatorilor feroviari, de altfel asa cum prevede si Directiva mai sus mentionata. Cu convingerea ca dialogul social in cadrul MTI functioneaza, speram ca vom gasi calea de mijloc pentru modificarea celor 3 ordine a MTCT din anul 2005 in conformitate cu cerintele UE pentru a nu se consacra haosul organizat si intretinut de catre cei care ar fi trebuit sa fie initiatorii modificarii acestor ordine. Orice alte compromisuri care ar viza sau leza interesele salariatilor care se autoinstruiesc, formeaza, califica, autorizeaza sau examineaza, nu le vom accepta. Convinsi ca, asemenea noua, doriti asezarea in normalitate a tuturor raporturilor profesionale, dar si sociale va siguram de alese sentimente. Anexat va transmitem Directiva 2007/59/CE a Parlamentului European si Consiliului Europei cu rugamintea convocarii urgente a factorilor implicati atat din partea AFER, CENAFER, Patronat Feroviar, cat si a reprezentantilor sindicatelor reprezentative in vederea dezamorsarii acestui conflict. |
|
Trimite mesaje la
webmaster@fml.ro cu întrebări
sau comentarii despre această pagină
web.
|