| |
27 septembrie 2011
În data de 14 septembrie 2011 Guvernul României a transmis
către Fondul Monetar Internațional noile variante ale scrisorii de intenție și
memorandumului tehnic de înțelegere cu instituția financiară internațională.
Pentru sectorul de transport feroviar cele două documente
prevăd în principal următoarele:
- Implementarea costurilor standard pentru achiziții pentru
infrastructura feroviară și intreținerea materialului rulant. Pentru a aduce
sectorul feroviar cît mai aproape de rentabiltatea economică se va continua
procesul de închidere a 1000 de km de cale ferată. În plus, vor fi scoși la
licitație alți 1600 de km de cale ferată, conform înțelegerilor anterioare,
iar în cazul în care licitațiile eșuează și aceste linii vor fi închise.
Concedierile de personal au fost aprobate și în mare parte au fost deja puse
în aplicare. Pentru a crește veniturile, a fost pregătită baza legală pentru
ajustările de tarife pentru transportul feroviar urmând să se facă
implementarea în lunile următoare.
Măsuri pentru îmbunătățirea performanței Societăților cu capital majoritar de
stat monitorizate
SN de Transport Feroviar de Marfă "CFR Marfă"
S.A.
- Aprobarea de costuri standard pentru întreținerea
materialului rulant până la finele lunii august 2011 în vederea utilizării
acestora la încheierea noilor contracte
- Modificarea bugetului de venituri și cheltuieli al
companiei pentru a include în acesta majorarea de capital convenită
- Contractarea de servicii de consultanță în vederea
elaborării unui studiu privind investiția privată prudentă precum și
criteriile pentru acordarea ajutorului de restructurare în eventualitatea
recapitalizării societății până la sfârșitul lunii octombrie 2011.
- Integrarea în societatea mamă a tuturor filialelor
până la sfârșitul lunii octombrie 2011, inclusif Societatea Comercială de
Transport Maritim și de Coastă CFR Ferry-Boat SA și cu excepția SC CFR IRLU
SA
- Fuziunea societăților de reparații ale companiilor de
marfă și călători (SC CFR IRLU SA și CFR SCRL SA) și plasarea noii societăți
în directa proprietate și subordine a Ministerului Transporturilor
- Numirea managementului privat și corespunzător
a membrilor consiliului de administrație până la finele lunii decembrie 2011
sau pînâ în ianuarie 2012 dacă o parte minoritară semnificativă a acțiunilor
societății vor fi vândute până la sfârșitul anului 2011
- Sporirea continuă a eforturilor de colectare a
contravalorii facturilor restante inclusiv prin atenționarea restanțierilor
și prin demararea de acțiuni în justiție împotriva marilor datornici pentru
recuperarea prejudiciului.
SN de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA
- Aprobarea de costuri standard pentru întreținerea
materialului rulant până la finele lunii august 2011 în vederea utilizării
acestora la încheierea noilor contracte
- Ajustarea tarifelor cu o valoare superioară rate
inflației până la mijlocul lunii septembrie 2011
- Folosirea subvenției pentru tariful social (aproximativ
0.2 miliarde lei) pentru reducerea arieratelor până la sfârșitul lunii
septembrie 2011
- Integrarea a 3 (din 4) fililale în societatea mamă
- Aprobarea de costuri standard pentru
întreținerea materialului rulant până la finele lunii august 2011 în vederea
utilizării acestora la încheierea noilor contracte
- Diferențierea tarifelor în funcție de categoria
trenurilor (IC, IR, și R) până la sfârșitul lunii decembrie 2011
- Numirea managementului privat și corespunzător
a membrilor consiliului de administrație în cursul lunii decembrie 2011 dacă
experiența managementului privat se dovedește a fi pozitivă
- Reducerea costurilor de operare și creșterea
atractivității transportului feroviar prin demararea înlocuirii materialului
rulant vechi cu rame diesel și electrice pe baza unui program elaborat pe
termen lung.
CN Căi Ferate CFR SA
- Trecerea filialelor GEI Palat CFR și SC
Telecomunicații feroviare în subordinea Ministerului Transporturilor și
Infrastructurii până la sfârșitul lunii septembrie 2011
- Integrarea tuturor filialelor cu excepția GEI Palat
CFR și SC Telecomunicații feroviare în societatea mamă
- Organizarea de licitații pentru serviciile publice de
gestiune și înttreținere a 1600 de km de linii de cale ferată până la
sfârșitul lunii octombrie 2011, aducând numărul de kilometri de cale ferată
sub administrare privată la 4000 km.
- Finalizarea până la sfârșitul anului a închiderii celor 1000 de km de
cale ferată care, conform înțelegerilor anterioare, tebuiau închiși până la
sfârșitul lunii august 2011
- Folosirea infuziei de capital pe care urmează să o facă Guvernul, strict
condiționată pentru pentru reorganizarea societății, pentru reducerea
datoriilor către bugetul de stat și către furnizorii de energie electrică
până la sfârșitul lunii decembrie 2011
- Inchiderea tuturor liniilor de cale ferată pentru care nu s-a reușit
închirierea prin licitație până la sfârșitul lunii aprilie 2012
- Continuarea procedurii de insolvență pentru filiala Tipografie Filaret;
dacă lichidarea poate fi evitată, procesul de privatizare completă al
societății trebuie demarat imediat
- Numirea managementului privat și corespunzător
a membrilor consiliului de administrație în cursul anului 2012 dacă
experiența managementului privat se dovedește a fi pozitivă
SC Intervenții Feroviare SA
- Integrarea în compania mamă până la sfârșitul lunii septembrie 2011
- Numirea managementului privat și corespunzător
a membrilor consiliului de administrație în cursul lunii decembrie 2011
SC Electrificare CFR SA
- Reducerea personalului la 2775 salariați până la sfârșitul lunii
decembrie 2011
- Numirea managementului privat și corespunzător
a membrilor consiliului de administrație până la sfârșitul lunii decembrie 2011
SC Telecomunicații CFR SA
- Reducerea personalului cu cel puțin 100 de salariați (comparativ cu
sfârșitul anului 2010) până la finele lunii august 2011
- Completarea pașilor pentru transformarea SC Telecomunicații SA într-o
societate sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii
- Elaborarea de prevederi legislative în vederea stabilirii unui cadru nou
pentru furnizarea de servicii de telecomunicații prin intermediul unui
sistem integrat.
| |
|